Koulun oma Ford Focus ei tahtonut enää käydä kunnolla, ja otimme sen työn alle.
Autosta olimme jo aikaisemmin ilmanneet suuttimet, jakajapumpun ja täyttäneet polttoainesuodattimen, ilman mitään vaikutusta. Avasimme jakokopan, jotta näkisimme onko siellä tapahtunut mitään. Käynnistäessä näimme polttoainepumpun hihnapyörän pomppivan ja hihnan hyppivän.
Avasimme jakopään, lukitsimme kampi- sekä nokka-akselin, irroitimme kiristimen ja hihnan, ja tämän jälkeen siirryimme pumpun hihnapyörän pariin, selvittämään mikä oli vikana. Irroitimme hihnapyörän ja näimme että jakoketjun pyörittämän pumpun pyörän pultit olivat löysällä. Kiristimme pultit, laitoimme merkit takaisin kohdilleen. Pumpun hihnapyörä takaisin paikoilleen, uusi jakohihna ja kiristin, ja kopat kiinni.
Ja moottori käy taas!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti